Item GlossaryEverQuest icon

Hammered Golden Hoop  
 

MAGIC ITEM LORE ITEM
Slot: EAR
AC: -15
STA: +8 HP: +75
SV MAGIC: +5
WT: 0.1 Size: TINY
Class: ALL
Race: ALL
Slot 1, Type 7 (General: Group)
Item Type:Jewelry
Stackable:No
Merchant Value:0 pp 0 gp 0 sp 1 cp
Tribute:1890
Lucy Entry By:rethcaw
Item Updated By:SwiftyMUSE
Source:Live
IC Last Updated:2020-10-29 00:39:44
Page Updated:Thu Oct 9th, 2008
Ruins of Kunark Item


Average Price: 15,000pp Pricing Data...
Rarity: Common
Level to Attain: 45

[Drops | Comments ]

Drops: This item is found on creatures.



Zone(s) Found In:
Screenshot
Hammered Golden Hoop item window 2016

Uploaded November 8th, 2016 by snailish
ThumbnailThumbnail
Send a correction
1 2 Next »
Post Comment
Necro Item
# Oct 24 2001 at 4:24 PM Rating: Decent
32 posts
Necromancers love HP and STA items because of their Lich line of spells.
Good for very specific situations
# Oct 24 2001 at 4:07 PM Rating: Decent
If you are in a raid that is done RIGHT and you are not the Main Tank you should never get hit. Therefore if you need sv magic and hp for a raid this would be a great item.

ie Gorenaire. any Sv magic against her helps for the fearing. The added hp helps from the AOE damage also.

Not many situations but there are some.

#Anonymous, Posted: Oct 24 2001 at 4:00 PM, Rating: Sub-Default, (Expand Post) They die enough anyway, just give it to rangers.
RE: Lol give it to the rangers
# Oct 24 2001 at 7:05 PM Rating: Default
no offense, but there are disadvantages to every class and, unfortunately for rangers, it is their job to go down alot. in return they get to outdamage warriors slightly with dual wield, track, SoW, snare, nuke, DoT, buff, light heal, etc.

i will give you the benefit of the doubt and hope that you are just good at aggro management, but when u get those extras, yer bound to have a few extra corpses in yer wake.

i respect rangers, but they DO die alot, and in my opinion, and that's NOT what gives them a "bad name". It's pretty noble actually to do your job no matter the risk, and not run away liek a scared lil girl every time a tank goes down, or heal a bit when the cleric is OOM, or to take a beating tryin to snare a mob to save the group and sacrificing only yourself. (whatever the situation).

so, yes, in my opinion rangers DO die alot, but they are quite useful nonetheless. i would say it is rare to find a ranger that dies less than other tanks unless he is either a coward, or he simply has simply never been in a group that pushed itself to its limits.

every class is gonna hafta take some ribbing, so just do it gracefully and not get all pissed about small jokes. the "dyin ranger" thing has been around since the dawn of EQ and likely wont stop here...

how many things worth doing, are done at no risk?

Shred of Paineel
52 Reaver
Druzzil Ro
RE: Lol give it to the rangers
# Oct 25 2001 at 1:54 AM Rating: Decent
I'm always one of the last ones to run to the zone when the group flees. I rarely ever get hit (even when I cast Snare and Immolate, thanks to Jolt) unless I'm taunting an add off the chanter (which I can do much quicker than a warrior, thanks to Snare). Even before blessed Jolt, I died less than once per level. Why? Because I can play well, and I kick out any member or leave any group who keeps pulling when the cleric and chanter say "OOM."

Many people say that dying is part of the game. While I admit, it certainly does happen to everyone every once in a while, if it happens a lot (say, 3 times per level, barring big raids which don't count), you're just lazy.
RE: Lol give it to the rangers
# Oct 24 2001 at 4:06 PM Rating: Decent
Yeah, I see why you are Anon. I die less than most of the warriors, Pally's and SK's I run into. Get a life and instead of bashing Rangers, why don't you learn how to play one? Then again, this class isn't for those just want to stand there and get beat on without using their heads...
RE: Lol give it to the rangers
# Oct 25 2001 at 8:46 AM Rating: Default
Thats right!
RE: Lol give it to the rangers
# Oct 24 2001 at 6:53 PM Rating: Decent
Hear Hear! There are many rotten players. I wish I could have read the original post, but it got buried and I dont feel like changing my filter.
RE: Lol give it to the rangers
# Oct 24 2001 at 4:16 PM Rating: Decent
Ditto

Rangers are hard to play, most players SUCK as Rangers. Therefore Rangers get a bad name. If you had ever seen a Ranger played well, you might think a bit differently.
RE: Lol give it to the rangers
# Oct 24 2001 at 4:56 PM Rating: Excellent
Actually that can be said about any class.
Hmm I agree
# Oct 24 2001 at 3:58 PM Rating: Default
Why anybody would use something that has minus 15 AC and next to no stats to replace that in a game that AC is king *shrug* I would never wear this



Spatfu Fuspatter
Monk of the 41st season
Vazaelle
OMG
# Oct 24 2001 at 3:55 PM Rating: Default
Who in the world would ever use this piece of crap. -15 AC + 75 HP = Sad
RE: OMG
# Oct 24 2001 at 4:18 PM Rating: Default
**
312 posts
Hrm, let me see. This item would work very well for all classes that aren't melee. It would work well for Hybrids, as long as they don't aggro too much. It would work ok for Melees that aren't main/secondary assist.

That means it'd be ok for pretty much every class in the game, as long as you aren't getting hit a whole lot.

Sad that all these people are calling this crap. You guys obviously have no idea that there are other classes in the game that can and will use this earring.
RE: OMG
# Oct 25 2001 at 10:04 AM Rating: Decent
Scholar
*
69 posts
Maybe you could talk a caster into wearing this but I don't any tank or hitter that is gonna take a hit like that to his/her ac. I play a monk and I have a hard enough time accumulating ac as it is. Before you say I shouldn't be getting hit anyways since I'm not the main tank it's a long run back to the group. :)

____________________________
"Cheaters never win, winners never get caught."
#Anonymous, Posted: Oct 24 2001 at 6:48 PM, Rating: Sub-Default, (Expand Post) BAH! i dont care whether i get hit or not - sooner or later we all do (it's a shame but it's the truth).
RE: OMG
# Oct 28 2001 at 7:19 PM Rating: Decent
I could see someone that already has max AC wearing this, but then again if you have Max AC (and 15 AC to spare after you loose an earring) you probably have a better earring than this too.

Meirril
1 2 Next »
Post Comment

Free account required to post

You must log in or create an account to post messages.